Mijn 1e stage week! 👩‍⚕️

6 mei 2018 - Muona, Malawi

Hoiii,

De eerste stageweek zit er weer op! Pfff wat gaat de tijd hier snel!

Afgelopen maandag zijn we eerst naar het morning report (de overdracht) geweest. Het morning report is heel erg wennen, omdat er heel snel en met een Afrikaans accent Engels wordt gepraat. Voor mij is dit net Chinees 😂Na het morning report kregen we een rondleiding van Sheila door het hele ziekenhuis. Je loopt zomaar overal naar binnen. Het woord privacy hebben ze daar nog nooit gehoord.. Er zitten overal mensen te wachten om aan de beurt te komen. We zijn daar net een attractie, iedereen blijft maar naar je kijken. Toen was het moment echt daar, samen met Nika moest ik naar de general ward. Het was heel spannend, omdat Engels niet echt ons talent is.. Maar samen komen we heel ver! Sanne kan niet iedereen goed uitspreken, de meeste zeggen Sanniii 😜 ‘s Middags kwam Hans (onze docent) met zijn dochters. We hebben gezellig met z'n alle een biertje op de markt gedronken!

Dinsdag was het een holiday, het was namelijk de dag van de arbeid. We waren daarom lekker een dagje vrij. We hebben met Raphael een tour door Muona gemaakt. We hebben geluncht bij Raphael. S' avonds hebben we bij Sheila gegeten. Het eten was echt super lekker en geloof me dat zeg ik niet zo heel vaak 😂 Wat kunnen de mensen hier goed koken !!

Woensdag begon het dan echt, mijn 1e dag op de general ward. We zijn begonnen met een patiënten ronde met alle dokters, we stonden met 10 man bij iedereen om het bed heen. Hier kan alles.. De rest van de ochtend hebben we op kantoor gezeten, we moesten formulieren invullen voor de patiënten die fit genoeg waren om naar huis te gaan. Dit was geloof ik niet zo mijn ding.. 😓 S' middags ben ik samen met Nika meegegaan naar de dilivery ward, dat vond ik echt super leuk! Al die kleine lieve baby'tjes, dat maakte mijn dag meteen weer goed!

Donderdag heeft een collega met ons een patiënten ronde gemaakt en bij iedereen uitgelegd wat de ziektebeelden zijn, dit was erg fijn! We mochten samen met hem de injectie tegen malaria klaarmaken en daarna ook nog mogen toedienen. Hierna mochten we mee kijken met iemand die wonden ging verzorgen. Tot onze grote verbazing had deze man krokodillen beten.. Wat was dit bijzonder zeg! Dit hadden we nog nooit gezien. Ze snapte maar niet dat er in Nederland geen krokodillen in de rivieren zitten. Hierna kwam er nog een patiënt met een hele grote diepe wond en nu vroeg die of een van ons het wilde proberen. Ik twijfelde een beetje, maar uiteindelijk heb ik de wond verzorgd. En ik kan je vertellen het zweet brak me uit, wat was ik zenuwachtig zeg. Na deze indrukwekkende stage dag ging Hans laten zien hoe je een kip moet slachten. We hadden wederom geen stroom dus zijn we naar Patrick Joe en Gloria gegaan om daar te koken. Gloria heeft voor ons alles klaargemaakt, de mensen zijn hier zo lief! We hebben gezellig met z'n alle om het kampvuur gezeten!

Vrijdag 4 mei
We waren vandaag allemaal erg moe, door alles wat je hier ziet. We hadden eerlijk gezegd nergens zin in.. We werden geroepen door de man van de wonden, want nu moest Nika eraan geloven en de wond verzorgen. We zijn op een gegeven moment een rondje door het ziekenhuis gelopen. We kwamen gelukkig precies optijd terug op de afdeling om nog een keer de krokodillen beten te zien! Om 12 uur waren we klaar en hadden we weekend! Raphael, Trees, Sheila en Everson kwamen eten om de verjaardag van Elise te vieren, die was namelijk donderdag jarig. We hebben pannenkoeken gemaakt, omdat ze dat hier heel lekker vinden. Ik was erg blij met de noodles van thuis 😂 Het was gezellig met zoveel mensen!

Dit was alweer mijn 1e stage week! Maandag begin ik op de children ward! 😉

Liefs, Sanne
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Antje:
    6 mei 2018
    Mooi verhaal weer Sanne !
    😍😘
    Succes volgende week op de kinderafdeling en ik ben nu al nieuwsgierig naar je volgende verhalen
  2. Frank janssen:
    6 mei 2018
    Super Sanne leuk om te lezen gr.frank
  3. Frank janssen:
    Leuk te lezen Sanne gr.frank
  4. Willeke theunissen:
    lieve Sanne,

Ik heb het filmpje gezien van de kip ..
    was gillend weggelopen 🐓
    Ook die foto van de krokodillen beet , lekker voetje bah bah .🦎
    Xxx😘
  5. Astrid Janssen:
    Sanneke....
    Wat heb je toch een lekker stage adres gevonden!
    Heerlijk om alles te lezen!

😘😘
  6. Iris Langeslag:
    6 mei 2018
    Wat een mooie ervaringen!! Leuk om te lezen
    Genieten san 😘
  7. Sanne:
    6 mei 2018
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik super trots op je ben! Dikke kus vanuit wijchen. Xx
  8. Sharon Hoeks:
    6 mei 2018
    Super leuk om te lezen Sanne, en wat heb jij al een hele boel meegemaakt! ☺️
  9. Sylvia:
    6 mei 2018
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
  10. Tiny, Jolanda en Duuk van Leur:
    6 mei 2018
    Hoi Sanne, een heel mooi verhaal en leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Succes op de kinderafdeling samen met Nika.

Lieve groetjes,
    Tiny, Jolanda en Duuk van Leur
  11. Di papa:
    6 mei 2018
    Weer met verwondering je ervaringen gelezen. Sta alweer te trappelen om de volgende belevenissen te lezen. Geniet van de komende week op de kinderafdeling!!!
    Groeten en kusjes van papa. Xxx
  12. Heidy Janssen:
    6 mei 2018
    Wat een mooi verhaal Sanne, je verteld met passie, ik zag het bijna voor me, haha. Die krokodillenleder, lijkt me idd heel indrukwekkend, vooral, omdat wij dat hier niet kennen.
    Veel plezier en succes nog. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
  13. Ingeborg:
    7 mei 2018
    Wat mooi om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt daar!!
    Wat een geweldige stageplek zeg......
    Nog heel veel (werk)plezier daar!!
    Groetjes van Ingeborg uit Alkmaar xxx
  14. Frans janssen:
    8 mei 2018
    Opa
  15. Frans janssen:
    8 mei 2018
    Lieve sanne

Ik ben heel trots op je. Ik lees jou verhaal elke dag meerdere malen. Ik wens je veel succes en gezondheid. Ik mis je en ik hou van je . Liefs opa
  16. Pascale Mureau:
    10 mei 2018
    Mooi verhaal Sanne. Fijn dat je zo geniet. Heel veel plezier en succes de komende week weer. Xxx
  17. Ellis Kersten:
    11 mei 2018
    Heyy Sanne.Kei leuk om je verhaaltjes te lezen.Fijn dat het goed gaat in Malawi.Veel succes.Groetjes aan Nika.Liefs Ellis en Theo uit Groesbeek X