Vacation time! 🌞🍹

5 juni 2018 - Muona, Malawi

Heeyy,

Zondag was het eindelijk zover we gingen op vakantie! We zouden om 12 uur opgehaald worden om naar het Majete Wildlife Reserve te gaan. Dit is een safari park in Malawi. Dit was uiteraard Malawiaanse tijd want we werden uiteindelijk om kwart voor 2 pas opgehaald πŸ€” We werden opgehaald met een hele lage auto, dat ging al snel mis.. Je moet de eerste 2.5 uur over een zandweg door rivieren en gaten heen en over grote stenen. Op een gegeven moment hadden we alle onderdelen in de auto liggen πŸ˜‚ Hierdoor waren we pas om kwart over 6 in het park! We kwamen de Camp Side oprijden en zagen tot onze grote verbazing dat er 3 kleine camping tentjes stonden 😱 Daar gingen we dan slapen in een tentje tussen alle dieren!

Maandag hadden we om 6 uur game drive, hierbij zagen we al een hoop dieren. Om 10 uur hadden we een boat drive. We kwamen langs nijlpaarden, krokodillen en toen zagen we van heel ver een olifant staan! Toen we daar waren aangekomen was de olifant natuurlijk al weg.. Dit gebeurde ook toen we een hele kudde olifanten zagen 😣 We hadden de moed al opgegeven en vaarde weer terug. Onderweg kwamen er ineens olifanten uit de struiken lopen, we zagen ze van heel dichtbij 🐘 Als klap op de vuurpijl zagen we nog 2 olifanten in het water staan, maar nu stonden we nog dichterbij! Dit was echt fantastisch! Om 4 uur hadden we de night drive, hierbij hebben we jammer genoeg niks gezien.

Dinsdag zat de safari er alweer op, maar wat hebben we het leuk gehad! Om 8 uur zijn we opgehaald om naar Cape Maclear te rijden. Uiteindelijk waren we om kwart voor 4 bij de Gecko Lounge, waar we zouden verblijven. Wat een lange rit was dit.. Het was een erg mooie lodge met een mooi uitzicht op het water. We sliepen in een dorm met z'n alle. In de lounge waren een paar jongens een spelletje aan het spelen, we waren allemaal erg benieuwd wat dat was dus Elise ging het vragen. Ik was ook erg nieuwsgierig en ging erbij zitten, ik vroeg aan Elise waar ze vandaan kwamen, Zuid-Afrika. Ik vroeg meteen 'Wonen er witte mensen in Zuid-Afrika?', waarop een jongen mij aan leek en zei 'Yes there are white people in South-Africa' πŸ˜‚ Zuid-Afrikaans lijkt heel veel op Nederlands, dus hun kunnen alles verstaan wat wij zeggen. Het was een groep van 24 jongens die een fitness cursus volgen voor 7 maanden in Zimbabwe. De jongens kwamen allemaal uit verschillende landen.

Woensdag hebben we de hele dag op het strand gelegen, zo fijn dat je hier een korte broek aan mocht! We hebben de hele avond kingsen gespeeld met de jongens. Het was een hele gezellige avond!

Donderdag hebben we weer lekker op het strand gelegen. Ik heb heerlijk in de hangmat gelegen 😍 Om half 5 werden we opgehaald door de jongens om te volleyballen. Ik hou er niet van om de hele dag op het strand te liggen dus dit was wel leuk! S' avonds hadden we kroegentocht. We gingen langs 5 verschillende bars, in elke bar moest iedereen drinken bestellen. Als iedereen het had ging de tijd in en had je 10 minuten te tijd om het op te drinken. In de laatste bar zijn we uiteindelijk gebleven, daar was het super gezellig. Kroegentocht in Malawi βœ”

Vrijdag hadden we een boottocht. Ik heb gesnorkeld tussen super mooie kleurrijke vissen! Daarna hebben we nog verse vis uit de malawi lake gegeten, dit was erg lekker. Als laatst mochten we nog van een rots afspringen, het duurde even voordat ik er daadwerkelijk afsprong πŸ˜‚ Na het eten kwamen Nika en ik er achter dat heel onze kamer onder de mieren zat. Ze liepen in het gordijn, op de muur, in de klamboe en zelfs in ons bed 🐜 Ze kregen de mieren niet zo snel weg dus wij mochten verhuizen naar een dorm erlangs. S' avonds hadden we een feestje bij Hiccups, een lodge bij ons in de buurt. Iedereen ging los op onze Nederlandse muziek, dat was mooi om te zien. Dit deed me toch denken aan een stap avond in Nederland. Dat mis ik toch wel een beetje, dus dit was heel leuk! 🍷

Zaterdag heb ik uitgeslapen tot 12 uur, want we waren pas om 5 uur thuis. S' middags kwamen er een aantal jongens met kano's naar ons. Sanne en ik kwamen op het briljante idee om ook te gaan kanoΓ«n. πŸ›Ά Het ging heel goed tot dat we opzij keken en 3 jongens zonder shirt zagen staan, we keken elkaar aan en dachten kut daar gaan we.. Daar lagen we dan met kleren in het water 😝
Hierna zijn we gaan douchen, nou ja je kon zwemmen in onze kamer. De hele badkamer was overstroomd, alles stond blank πŸ˜‚ S' avonds hebben we nog afscheid genomen van de jongens want die gingen s' nachts naar huis.

Zondag zat de vakantie er alweer op.. Om kwart voor 9 zijn we aangereden en we waren om kwart voor 7 pas thuis 😴 Dit was toch wel heel lang.. We hebben een super leuke vakantie gehad dus het was weer even wennen dat we terug waren in Muona!

Dinsdag begin ik voor de 2e week op de Delivery Ward! Nog maar 4 weekjes en dan zit het er alweer op!

Liefs, Sanne πŸ’‹

1. Sanne:
    5 juni 2018
    Topper❀️ Blij als je er weer bent
  2. Willeke theunissen:
    5 juni 2018
    🐘🐘🐘, heb je ook al iets van enge slangen of spinnen gezien ?😘
  3. Heidy Janssen:
    5 juni 2018
    Super verhaal weer Sanne. Ik vind het super om je avonturen te lezen. Xxx uit Wijchen
  4. Ria en wim:
    5 juni 2018
    Leuke verhalen weer sanne .nog ff genieten daar.
    Dikke kus uit wijchen😘😘😘
  5. Astrid Janssen:
    5 juni 2018
    Gelukkig.... gestapt! Hoort er toch ook wel een beetje bij als je vakantie hebt..
    En gaaf.... wild animals....😍

Wat vliegt de tijd hè...

Wil zeggen dat je het super naar he zin hebt... ben ik hartstikke blij mee...en Had eigenlijk ook niet anders verwacht.
    Nog 4 weekjes.... genieten!!

πŸ’‹πŸ’‹β€β€
  6. Frank janssen:
    6 juni 2018
    Fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat je geniet Sanne geniet nog de laatste weekjes in Afrika gr.frank πŸ’‹
  7. Tiny, Jolanda en Duuk van Leur:
    6 juni 2018
    Leuk verhaal sanne, op naar de laatste weken stage, geniet er nog van.
    Groetjes uit Groesbeek,
    Tiny, Jolanda en Duuk van Leur xxxx
  8. Frans janssen:
    7 juni 2018
    07 juni 2018

Leuk verslag sanne!
    Geniet maar de laatste 4 weken .
    Ik ben Apetrots op je

Groetjes Opa xxxxx