Every end is a new beginning! ☄

3 juli 2018 - Muona, Malawi

Hoiihoii,

Maandag begon mijn laatste weekje stage, de keuzeweek. Vandaag was het erg rustig op alle afdelingen. Dit was erg jammer..

Dinsdag ochtend heb ik mijn casussen besproken met Sheila. Nu kan ik zeggen dat ik mijn stage gehaald heb! 🤗 Ik heb 3 bevallingen gezien, waarvan een wel heel bijzonder. Deze vrouw was al voor de 6e keer zwanger, ze had 4 keer abortus gehad en 1 kindje is na de geboorte overleden. Ze wisten niet hoeveel weken weken ze zwanger was, maar ze wisten een ding wel zeker en dat was dat het baby'tje al dood was.. Het zag er heel eng uit, want het baby'tje was nog niet helemaal volgroeid. De baby had alles wel, maar ook weer niet.. Dit was een hele bijzondere ervaring om mee te maken! De andere 2 bevallingen gingen heel snel! S' middags hebben we een rondleiding door de Nursing School gekregen. Dit was heel leuk om te zien, waar de studenten leven en waar ze les krijgen. Na de rondleiding heb ik samen met Sanne een rondje door het ziekenhuis gelopen om foto's te maken. Als laatst kwamen we op de Delivery Ward, ik moest nog een kamer fotograferen, toen er een vrouw werd binnen gebracht. De vrouw had al volledige ontsluiting, dus we vielen echt met onze neus in de boter! 😍

Woensdag was het heel rustig in het hele ziekenhuis. We hebben deze dag gebruikt om lekker uit te rusten!

Donderdag werden we geroepen dat er een vrouw lag met volledige ontsluiting. Deze vrouw was zwanger van haar 7e kind, we gingen ervan uit dat dit snel zou gaan. Dit was helaas niet zo, de baby was namelijk nog niet ver genoeg ingedaald. Ook was de baby heel erg groot, hij woog 4.1 kilo! 😱 Er werd een andere vrouw binnen gebracht en haar bevalling begon meteen! Ze lag er pas een paar minuten, ze hadden ook nog helemaal geen informatie van haar. De bevalling ging heel snel! Dit was alweer mijn laatste stage dag! 🤗

Vanaf vrijdag waren we 5 dagen vrij, hoe zouden we dat gaan overleven 😂 Nou dit is best goed gelukt! Vrijdag zijn we in het klooster geweest en s' avonds was ons afscheidsfeestje met het ziekenhuis personeel! Zaterdag zijn we bij een traditionele bruiloft geweest, dit was heel bijzonder om te zien. Het hele dorp was erbij! Maandag hebben we onze certificaten opgehaald, wat een uitdaging was dit maar wat was het een mooi avontuur! 😍 Morgen vertrekken we hier uit Muona, wat is de tijd snel gegaan! Nu op naar Zanzibar om nog 2 weekjes samen met Nika te genieten 🌴🍹

Ik kan met trots zeggen dat ik 10 weken Malawi heb overleefd! 🎓

Liefs, Sanne 💋

1. Di papa:
    3 juli 2018
    Knap gedaan Sanne!!!! Supertrots op je. Je hebt een ervaring voor het leven opgedaan en zult zeker met andere ogen "ons" leventje in Nederland gaan bekijken. Vanaf morgen lekker 2 weken genieten op Zanzibar want dat heb je dik en dik verdiend. Daarna weer snel en gezond naar huis waar wij met smart op je wachten. Groetjes en kusjes, papa.
  2. Frank janssen:
    3 juli 2018
    Geweldig verslag weer Sanne ik ben super trots op jou en geniet nog van je vakantie de aankomende 2 weken liefs je uncle Frank xxx
  3. Marisja:
    3 juli 2018
    Wat een belevenis wauw echt heel bijzonder geniet van jullie laatste weekjes xxx
  4. Ria en wim:
    Lieve sanne

Wat super goed van je. Een mooie ervaring rijker.
    We zijn zeer benieuwd naar alle foto's en verhalen.
    Hele fijne vakantie op Zanzibar ga lekker genieten.
    Dikke knuffel van ons uit wijchen😘😘😘😘
  5. Antje:
    Hey lieve meid
    Wat heb je het goed gedaan en daar mag je erg trots op zijn. Nu samen met Nika genieten van een dik verdiende vakantie . Tot over 2 weken. Love you xxx
  6. Tiny, Jolanda en Duuk van Leur:
    3 juli 2018
    Lieve Sanne, ook jij mag trots op jezelf zijn, je hebt het toch maar volgehouden 10 weken lang soms zonder water en stroom. Op naar Zanzibar. Geniet ervan, je hebt het verdiend samen met Nika. Tot 17 juli dan komen wij jullie weer ophalen in amsterdam/ Schiphol.

Lieve groetjes van tiny, jolanda en duuk van leur
  7. Danielle:
    3 juli 2018
    Wauw sanne wat een mega mooie ervaringen! Je mag trots op jezelf zijn. Ik vind het geweldig! 😘
  8. Astrid Janssen:
    Meissie, schattie,...

Wie kan er nou zeggen dat ze in Afrika stage heeft gelopen ? JIJ!! (Goed verhaal ook voor je evt kleinkinderen...ooit!!) 😁
    En wat heb je toch allemaal toffe, leuke , maar ook minder leuke dingen meegemaakt!
    Je ging er heen als een meisje... je komt terug als een jongedame! Met veel ervaring en de dingen die je hebt gezien daar... sla je op en neem je mee...

Heerlijk nu vakantie vieren...
    Zwemmen... cocktails drinken...en lekker eten 😉...
    Geniet er volop van ... voor je het weet heb je je ' vervelende ' broers weer om je heen..😊 (stiekem hebben ze je echt wel gemist..)

Lieve schat...

Nog steeds Mega trots!
    Want wie kan nou zeggen dat haar peetkind in Afrika kinderen op de wereld heeft gezet??
    IK! Trotse tante ...

Lofjoe! ❣❣